Razotkrivanjem dezinformacija protiv međunacionalne netrpeljivosti i razdora Sprskog privrednog društva “Privrednik”: radionice za novinare, medijske djelatnike i zainteresiranu javnost

Temeljem javnoga poziva Agencije za elektroničke medije, vezanoga uz uspostavu provjere medijskih činjenica (fact-checking), od siječnja 2024. provodi se projekt Razotkrivanjem dezinformacija protiv međunacionalne netrpeljivosti i razdora, koji je Srpsko privredno društvo “Privrednik” osmislilo u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Ogulin. Cilj projekta je unapređenje kvalitete medijskog izvještavanja o srpskoj nacionalnoj manjini i objektivnim problemima svakodnevnog života.

edukativne radionice u sklopu Aktivnosti 3 Projekta (Radionice – Opasnosti digitalnih platformi u kreiranju razmišljanja i vrijednosti mlade generacije) održat će se u Zagrebu u Privrednikovom domu, Preradovićeva 18 kako slijedi:

Srijeda, 24.4.2024. (16-20h);

Četvrtak, 25.4.2024. (16-20h);

Petak, 26.4.2024. (14-18h).

Provoditelj aktivnosti: Panda komunikacije d.o.o.

Polaznici radionica:

1. Novinari redakcije P-portala i njihovi vanjski suradnici

2. SPO gimnazija i članovi uredništva školskog lista Spogovac

3. Zainteresirana šira javnost

Teme radionica:

Srijeda, 24.4.2024.

Ukupni medijski pejzaž, način funkcioniranja različitih medija, kreiranja javnoga mnijenja i njegova

‘nestanka’ i fragmentacije uslijed prebrze izmjene medijskih tema; Osnove kritičkog razmišljanja i

kritičkoga čitanja, nužni za snalaženje u sve složenijem medijskom pejzažu, prikaz razvoja i trendova u

kreiranju i ‘konzumiranju’ medijskih sadržaja i vijesti; Osnovni elementi medijske i digitalne

pismenosti; Dezinformacije, razlozi njihova kreiranja i plasiranja te načini njihova prepoznavanja.

Opasnosti dezinformacija za demokratske sustave, kroz utjecanje raznih aktera na izborni proces.

Uloga botova, propagande i slično, rizici za korisnike i za nacionalnu sigurnost.

Četvrtak, 25.4.2024.
Navike mlađih generacija, specifičnosti načina na koji stvaraju, primaju i šire medijske sadržaje;
Načini manipulacija i opasnosti kojima su mladi izloženi uslijed prevelike izloženosti društvenim
medijima i (malignim) influencerima; Načini na koji koriste društvene mreže te kako društvene mreže
utječu na njih; Potreba postavljanja granica utjecaju društvenih medija i influencera na njih, kao
načini borbe protiv ovisnosti o mobitelima i internetu; Strategija objave digitalnih sadržaja, te potreba
praćenja izvora plasiranja digitalnih sadržaja u svrhu razotkrivanja netočnih informacija.


Petak, 26.4.2024.
Sofisticirani načini manipulacije, poput deepfakea, brisanje granica između stvarnosti i laži; Uloga
umjetne inteligencije u manipuliranju ljudima i društvima; načini kreiranja i plasiranja štetnih,
manipulativnih narativa i priča; Opasnosti neurokognitivnih manipulacija virtualnog okruženja i
ciljanih algoritama; mapiranje korisnika, prikupljanje podataka i kreiranje njihovih psihogenih profila
od strane TikToka i drugih aplikacija; maligni influenceri, izvlačenje iz konteksta i ciljano dizajniranje
razmišljanja i javnog mnijenja mlade generacije; manipulativna sučelja i drugi načini upravljanja
našom pažnjom, kupnjom, izborima i donošenjima odluka (obmanjujući obrasci dizajna na sučeljima
društvenih mreža, video igara, mobilnih aplikacija – s ciljem potencijalno štetne odluke, često prema
opciji koja je protivna najboljem interesu korisnika – nedosljedno sučelje, jezični diskontinuitet,
„ostavljen u mraku“, proturječne informacije, dvosmislene formulacije).